In samenwerking met KUL Antwerpen.
In 2025 bestaat Davidsfonds Nationaal 150 jaar terwijl KU Leuven 600 kaarsjes mag uitblazen.
Davidsfonds regio Antwerpen heeft hiervoor, samen met KUL Antwerpen een project uitgewerkt om kunst/cultuur in de campus te brengen via de studenten en Davidsfonds-leden.
Creatieve wedstrijd vanaf oktober 2024: Davidsfondsleden en studenten gaan aan de slag via fotografie, woord of beeld om een creatie te maken die past binnen één of meer van de 15 vensters van Davidsfonds die aangeven waarvoor Davidsfonds staat en ook in de toekomst voor wil blijven staan.
Het gaat telkens om een venster dat past in de zin ‘wij maken van Vlaanderen en Brussel een…. plek’.
Aanstekelijke Gekoesterde Kritische
Begeesterende Genereuze Leergierige
Enthousiaste Gewortelde Ondernemende
Gastvrije Hartverwarmende Toekomstgerichte
Gedeelde Inventieve Uitbundige
Workshops op dinsdag 5 en op vrijdag 8 november: creatieve workshops om deelnemers (Davidsfondsers én KU Leuven-studenten) vertrouwd te maken met de basics van de expressievormen “Creatief schrijven (poëzie en literatuur)” en “Sociale media en video / CapCut”
Tentoonstelling (van 20/1 tot en met 27/2) en de wedstrijd: De “brug” tussen de workshops en het eigenlijke verjaardagsfeest wordt gevormd door de tentoonstelling en de wedstrijd. KU Leuven-studenten én leden van Davidsfonds worden uitgenodigd eigen werk te presenteren in een techniek of expressievorm naar keuze, maar zoeken inhoudelijk aansluiting bij de 15 “vensters” van het Davidsfonds.
Verjaardagsfeest op donderdag 27 februari 2025: Een namiddag met voordrachten door een docent van de DF-Academie en door groepjes jongeren, pas afgestudeerd student, onderzoek student…
Panelgesprek met vertegenwoordigers van Davidsfonds en KUL Antwerpen.
Prijsuitreiking van de wedstrijd en receptie.
Academie / Taal
-
25 nov t/m 09 decinTemse
NIEUW - Teksten uit de middeleeuwen voor lezers van nu. Een kennismaking met de Middelnederlandse letterkunde
Maak kennis met drie belangrijke genres uit de Middelnederlandse letterkunde.